lördag 16 juni 2007

Ett äpple räddar dagen...


Tydligen har Apple släppt Safari (webbläsar-program) för Windows nu! Detta är goda nyheter för oss som försöker utveckla applikationer för webben utan att få magsår, gråa hår och nedslitna tänder av överdriven gnissling p.g.a. Internet Explorers dåliga vilja att följa allehanda standarder.

Vi får verkligen hoppas att ytterligare alternativ (förutom t.ex. Mozilla Firefox) till Internet Explorer kommer att göra PC-användare mer benägna att använda andra webbläsare, vilket gör att vi kan hoppas på att dagen då webbstandarder verkligen är standard snart är här!

*Jippie*

2 kommentarer:

k sa...

Tack för tipset!!! Detta ska jag testa på nya bärbara datorn som kommer tre veckor!!

Men när jag bloggar använder jag Firefox, för Internet Explorer 7 funkade faktiskt inte riktigt när jag skulle länka in länkar!! (inte på brorsan dator heller i maj). Men det gick med Firefox, som jag har på min dator!

Jag fattar inget av detta tekniska, det är rena grekiskan. Min metod är trial-and-error-metoden.

Men det syns på din blogg att du har lärt dig en hel del på dina programmeringskurser på universitetet!!! :-) Det ser jättefint ut!! SÅ mycket ser och fattar jag!? :-)

Och inte bara det, innehållet är väldigt bra också! :-)

Anja sa...

Tack för berömmet! Ja, det underlättar att kunna knacka lite kod när man använder blogspot för deras användargränssnitt är inte det bästa! Jag tror det kan vara mycket bättre på andra blog-hotel eller vad det kallas. Det finns ju wordpress och typead (har jag för mig att det heter) också. Hade användargränssnittet varit bättre hade man inte behövt kunna nånting av vad som finns "under huven". Man ska inte behöva kunna HTML och CSS för att skriva blogg tycker jag. Men att det inte funkar i IE 7 är ingen överraskning, det är jättesvårt att få nånting att fungera i den där jäkla webbläsaren och blogspot har kanske inte dubbelkollat alla situationer som kan uppstå.