tisdag 2 september 2008

Wake up and smell the coffee!


Innan det blev slutstrid mellan Clinton och Obama var det denna mannen som verkade mest vettig. Att välja mellan Clinton och Obama är väl lite som pest eller kolera tycker jag. Båda står rätt långt till höger om man jämför med ett europeiskt synsätt. Nu är det inget val längre och Obama har sagt att han inte tänker dra tillbaka trupperna från Irak heller t.ex. Tyvärr tror jag att nästa president kommer att stavas McCain, eftersom att han är republikan och folket verkar vilja ha republikanska presidenter i det där underliga landet. Men det här talet piggade upp mig så missa inte det, det är inte så långt:



Det där med "orange" kontra "green" fattade inte jag. I Sverige är orange alliansens färg och grönt är ju miljörörelsens. Men i amerika är orange färgen för "varning för terrorattacker" och grön är färgen på pengar. Så klart!

Det som var mest uppiggande av allt var att se hur uppiggad publiken verkade bli! Och förvånad! Det är precis som att amerikaner inte är vana vid att folk (journalister, politiker, experter, andra makthavare) säger som det är!

1 kommentar:

k sa...

Hej Anja!
En award till dig väntar hos mig! http://reflektionerochspeglingar.blogspot.com/2008/09/javablu-award.html
kram
k